1 Ekim 2015 Perşembe

Neler Okudum? #Eylül-2015


Selaam!
Nasılsınız? Okul nasıl gidiyor? Benim iyi gibi. Umarım iyi de devam eder.
Eylül ayında baya coşmuşum. Tamam, heyecanlanmayalım, hemen yazıyorum. :D
Eylül'de benim için mükemmel sayılabilecek sayıda kitap okudum. 17 tane kitap. Evet, ON YEDİ!!
Çok şaşırdım inanın. Ama bu on yedi kitabın dokuzu Death Note, yani manga. Roman olarak da sekiz kitap okumuşum. Gayet iyi bir sayı bence. 
Bunda okulların geç açılmasının büyük önemi var bence :D 

Death Note 1, 2, 3, 4-Tsugami Ooba, Takeşi Obata 

Bu kitapları acayip fazla sevdim. Önceleri manga alıp da hakkını vererek okuyamazsam param boşa gider diye düşünüyordum ama Death Note'da bu kesinlikle olası değil. Verdiğin her kuruşa değer. Ki zaten ben kuzenimden alıp okudum, neyse.
Bilmeyenler için; bir defter var ve bu deftere adı yazılanlar ölüyor. Defteri yeryüzüne düşüren kişi Şinigami Ryuk ve bulan kişi de Light. Light insanları öldürmeye başlayınca L adında biri devreye giriyor. Olayın kısası bu.
Ben yazara hayran kaldım. *Yazar denir dimi?* O kadar mükemmel bir kurgu ortaya çıkarmış ki... L ile Light çok zeki, ikisi de birbirinden zeki. Bu ikisinin kapışmasını izlemek çok zevkli.
Bu arada birinci, ikinci ve dördüncü kitaplara beş; üçüncü kitaba dört verdim. Sanırım baya sıkılmıştım o kitapta.
Yorum gelmeyeceği için baya uzun tuttum. Eğer manga okumak isteyeniniz varsa bu mangayı lütfen çabuk okusun. 

Mavi Saçlı Kız-Burçak Çerezcioğlu

1-5 Eylül
Kitaba puan vermedim. Veremedim. Benim yaşlarımda olan bir kızın günlüğünü de okumuş olmanın yüküyle yığılıyorum. Aslında Burçak okuyun demiş. 
Neyse.
Kitap on altı yaşında lösemiden ölen bir genç kızın bu hastalığı öğrendiği günden bu yana tutulmuş günlüklerden oluşuyor.
İç dağlayıcı değildi pek. Zaten Burçak olayın fazla farkında değildi. Benim içimi dağlayan babasının yazdığı dizeler, duygulardı.
Her genç kızın okuması gereken bir kitap diye düşünüyorum. 


Pasaklı Tanrıça-Sophie Kinsella

5-6 Eylül
5/5
Bu kitabı sevmemek mümkün mü? Ya da şöyle başlamalıyım. Bu kadını, bu tanrıça yazarı sevmemek mümkün mü?
Kitaba bayıldım. Zaten Sophie'nin yazdığı her kitaba bayılıyorum. Her kitabına gülüyorum. Bu kitaba da çok güldüm. Çok güzeldi.
Sophie sayesinde biraz ev işi de öğrenmiş olabilirim, aramızda kalsın. 
Size kesinlikle bu kitabı öneriyorum. Ayrıca bu yazarı da öneriyorum. Her kitabını öneriyorum. 



Bana Sevdiğini Söyle-Julia Quinn

9-10 Eylül
5/5
Sophie'ye aşık olduğumdan daha fazla Quinn'e aşığım. Gözümde bir kraliçedir adeta.
Bu kitabı da diğer kitapları gibi güzeldi. Aslında hepsinde aynı olay örgüsü oluyor. Şimdi söyleyip de okumayanları şey yapmayacağım. 
Espri anlayışı çok iyi. Eski zamana uygun espriler koyup beni güldürebiliyor. 
Karakterlerini de çok seviyorum. Dış görünüş olarak güzel veya yakışıklı oluyorlar genelde ya da biz karşı cinsten okuduğumuzdan öyle geliyor bilmiyorum. Ama içleri daha da güzel.
Tarihi roman okuyanlara Quinn'i öneriyorum. Okumayanlarsa bu mükemmel kadınla başlayabilir. :')



Kendime Yeni Bir Ben Lazım-Miranda Dickinson

13 Eylül
4/5
Kitabı beğendim. Hayallerimin önemli olduğunu öğretti bana. 
Sonunun ise çok aceleye geldiğini düşünüyorum.
Kitabı turumuz sayesinde okudum. İyi ki okudum diye belki diyebilirim ama okumazsanız çok şey kaybedersiniz diyemem. 
Eğer kitapla ilgili yorumumu merak ediyorsanız tık tık


Annemin Gelini Olur Musun?-Özlem Türk

17-18 Eylül
4/5
Kitaba beklentim düşük başladım bunu başta söyliyim diyorum. Çünkü verdiğim puan yüksek. Ve siz beni bu Watty kitabı nasıl yüksek verdin diye taşa tutmayın. 
Kitabı sevdim çünkü baya komikti. Gül gül öldüm valla. Hasta halimle beş buçuk saatte falan bitirdim.
Sevmediğim şey çok uzun olması ve Aksen'in sinir bozucu olmasıydı.
Tavsiye ederim fakat belki siz benim o anki ruh halimde olmadığınızdan benim kadar beğenmezsiniz, bilemem. 

Bir Aşk Masalı-Elizabeth Hoyt

20-21 Eylül
5/5
Kitapta sevmediğim bir detay yoktu sanırım. Genel olarak sevdim. 
Tarihi romanları seviyorum dediğim gibi. Mesela bazı insanlar klasik müzik dinleyerek rahatlarken ben tarihi roman okurken rahatlıyorum.
Kitaptaki karakterleri sevdim. Göze batan değişik tavırları yoktu. Bu kitapta düello ile ilgili olaylar vardı ve benim hoşuma gitti. Düello olaylarını biliyorum fakat hiç ana konusuna bu kadar bağlı olan bir kitap okumamıştım. 
Hoşuma gitti baya. Ayrıca yazarı da takip etmeyi ve başka kitabını bulduğumda okumayı düşünüyorum.


Sürgün-Lisa M. Stasse

25-29 Eylül
5/5
Kitap o kadar güzel ki... 
Bazı distopyalarının birleşimi gibi aslında ama bence yazar bu distopyaları güzel birleştirmiş bence. 
Yakında yorumunu gireceğim ve bol övgülere hazır olun. Çok çok güzel. ayy!
Şu an sadece çok bayıldığımı söylüyorum. Yakın zamanda da yorumunu ayrıntılı olarak gireceğim. 

Kız Kafası-Lafebesi

5-30 Eylül
Kitaba puan vermedim çünkü içimden geçmedi. Küfürler çok fazlaydı. Yani bildiğin küfür de değildi. Bilmiyorum çok iğrenç geldi o kısımlar.
Kitap bu yüzden eksiden girdi.
Bir de ben eğlenceli bir kitap bekliyordum fakat karşıma şanssızın önde gideni bir kızın hayatı geldi.
Ayrıca karakterlere takma isim vermesi de kafamı karıştırdı. Bir çok kez bu kimdi falan dedim.
Tavsiye etmiyorum ama okumak isteyen okusun. :D


Death Note 5, 6, 7, 8, 9-Takaşi Obata, Tsugami Ooba

Beş ve altıncı kitabı pek beğenmedim. Sıkıldım o kitaplarda. Baya uzun sürede bitti. Ama diğer üç kitapta heyecan doruktaydı sanki. Her an bir olay, her an başka bir şey vardı.
Çizeri tebrik ediyorum. O kadar güzel çizmiş ki. İlk kitap da güzel son kitapta. Pek çizim işlerinden anlamam ama cidden çok müthişli olmuş.


Bu ay okuduğum kitaplar bunlardı işte.
Okuduklarıma göre aynı tarzda kitaplar biliyorsanız önerebilirsiniz. :')

Ayrıca okuduklarımdan okuduklarınız var mı? Görüşlerimiz uyuyor mu? Umuyor mu? Bu sorulara cevap olarak yorum atarsanız çok sevinirim.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzeree!


4 yorum:

  1. Sürgün'ü okumayı çok istiyorum o yüzden yorumunu sabırsızlıkla bekliyoruum :D

    YanıtlaSil
  2. Maşallah cidden bolca okumuşsun.. :D Ben tüm yaz 3 kitap okudum, o derece... *-* :S :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın sıcaktan insan mayışıyor diyelim. :D Herkes de var o sıkıntı. Aman okumadığın kitap olsun, Sonbahar'a bomba gibi gir :D

      Sil