25 Ağustos 2015 Salı

Olimpos'un Kanı-Rick Riordan (Yorum)

Orjinal Adı: The Blood of Olympos
Yayınevi: Doğan Egmont
Sayfa Sayısı: 480
Goodreads Puanı: 4.41 (66.565 oylama)
Seri: Olimpos Kahramanlar #5

Çevirmen: Belgin Selen Haktanır

Nico di Angelo onları uyarmıştı: Hades'in Evi en kötü anılarını uyandıracak, hayaletlerini huzursuz kılacaktı… Nitekim şimdi her biri zor durumda. Teker teker korkularıyla yüzleşmekten başka çareleri yok. Jason, küçükken onu terk eden annesinin hayaletiyle karşı karşıya. Bir lider olarak gücünü nasıl kanıtlayacağını bilmese de,annesinin yaptığı gibi sözünden vazgeçecek değil. Nico, bir kez daha Reyna ve Koç Hedge ile gölge yolculuğu yaparsa hayalete dönüşebilir. Yine de bu karar, kehanetin belirttiği gibi başka birisinin hayatını kaybetmesini engelleyebilir. Athena Parthenos'u, savaş patlak vermeden Melez Kampı'na götürmeye çalışan Reyna'nın peşinde zalim bir avcı var. Korkularını yenmeye çalışan Piper, üzerine düşeni yapmak için hazır. Leo ise planının işe yaramamasından ve arkadaşların inişine karışmasından endişe duyuyor. Oysa hepsi biliyor ki, Toprak Ana'yı alt etmek için içlerinden biri ölmeli…
BENİM YORUMUM

Selaaam!
Nasılsınız?
Umarım iyisinizdir, çünkü ben iyiyim. Neden bilmiyorum içimde bir mutluluk var. Ay, bir de açım...

Rick amcayı yorumlayamam sanıyordum. Ki pek yorumlamış sayılmam şahsen. Rick amca benim gözümde acayip yüksek yerlerde. Ne yazsa okurum.
Eğer aranızda PJO serisine başlamayanlar varsa lütfen başlasın.

*sıcağı sıcağına dediğime bakmayın, taa Mart'ta yazdım...*

Sıcağı sıcağına yazayım dedim. Fakat ne yazacağımı bırakın, neyi düşüneceğimi bile bilmiyorum. Olayın gidişat yönü belli. Percy ve Annabeth kurtulmuştu hatırlarsanız ve şimdi de mükemmel yedi melez Toprak Ana Gaia’yı yenmeye çalışacaklar.

Olimpos Kahramanları’nın ilk dört kitabını okumamış olanlar için spoiler içerebilir.

Fakat bir sorun olacağı PJO serisinin son kitabından bile okumuştuk. Kehanet.

Yedi melez çağrıya yanıt verecek,
Dünya fırtına ya da ateşte yok olacak.
Son nefesleri pahasına bir söz verilecek,
Ve düşmanlar Ölümün Kapıları’na dizilecek.

Burada bir diziye yakınlaşıyorum.

Dünya fırtına ya da ateşte yok olacak.

Hım.
Demek ya Leo ya da Jason.
*Lütfen arkadaşlar, bu kısımların hiç biri spoiler değil. Hepsi bildiğimiz şeyler.*

Ben ne anlatacağımı cidden bilmiyorum.

Reyna, Koç ve Nico Athena Parthenos’u zamanında Melez Kampı’na yetiştirmeye çalışıyorlar. Ve Nico bu süreçte gölge yolculu yaptığından giderek hayalete dönüşüyor. Ve bu üçlüden birsinin sırlarını öğreniyoruz.

Yosunkafa’nın bulunduğu grup ise Toprak Ana’nın uyanmasını engellemek için uğraşıyorlar. Fakat sürekli mi başlarına kötü şeyler gelir arkadaşlar!

Bitti.


Rick amca sadist olabilir. Belki.

Kitabın konusundan pek bahsedemedim. Arkada yazılanları açmış gibi oldum sadece. Biliyorum. Fakat bir yerden girersem hayata konudan çıkamam. Her şey birbiriyle bağlantılı bence. O yüzden bundan kaçındım.

Sonuna dair soru işaretlerim var mı? Var.

Ve değişikti. Hala toparlanamadım. Ama cidden sorularım kaldı. Spoiler *Leo nereye gidecek? Jason ve Piper ne yapacak? Kıvırcık Çalıdibi nasıl?* bitti.

İşte bu sonlardaki sorular bana kitaba dört buçuk ver dedi. Çünkü, aslında Rick amcadan daha mükemmel bir şeyler bekliyordum. Tabi bu kitapta mükemmel. Ama beklediğimin aşağısında mükemmel.

Rick amcanın dili çok komik, esprili, müthiş… Tam on üç yere post it yapıştırdım.
Bir de altta on dördüncü post-itim var. Orada da merak ettiğim bir kelime var. Bunu size soruyorum.
YAMPİRİ GÜLÜMSEME ne demek?

Çok beğendim. Evet. Tabi ki. Rick amca yazmış sonuçta. Kurgu yine mükemmeldi. Olaylar. Aralara sıkıştırılmış espriler. Sade bir dil. Fakat yayın evi bu kitabı mahvetmiş. Sayfa kalitesi berbat. 24 lira kitap ve sayfalar resmen bir tuvalet kağıdından yapılmış gibi. Rick amcanın yeni kitabı yunan Tanrıları da böyle. Yayın evine bu şikâyetimi bildireceğim.

Bu arada çeviri çok harikaydı. Kitabı yazan kadar Türkçeye çevireninde bu kitapta emeği var. Belgin Selen Hanım’a buradan teşekkürlerimi iletiyorum.

Of.
Cidden.
Bittiğine inanmak istemiyorum.
Neredeyse dört buçuk senedir bu seriyleyim. Yani bu serideki karakterlerden birkaçıyla.
Percy, daha çok Yosunkafa.
Annabeth, bilge kız. Gri gözlü kız. Yankee şapkalı kız.

Bunlarla büyüdüm ben. İlk okuduğum serilerdendi PJO. Hatta ilk okuduğum bile olabilir.

Ve ben… Ben bilmiyorum. Çocuğumu yabancı ülkeye gelin/damat vermiş gibi hissediyorum.

Neyse, ben gidip bileklerimi plastik bıçakla sürteyim.

Alıntıları yarın paylaşacağım bu arada.

Yazıyı düzenlerken dinlediğim şarki: Sam Smith-Stay With Me

Yorum bırakmayı unutmayın Mesela siz PJO serisini okudunuz mu? Neler düşünüyorsunuz? 

Yarın görüşmek üzere!

5 Puan: Mükemmeldi. Düşünmeden oku



4 yorum:

  1. Ben de bu seriyi çok seviyordum/seviyorum. Son kitap ilk çıktığında o kadar heyecanlıydım ki, okumak için sabırsızlanıyordum. Ama aynı zamanda serinin bitiyor olması çok kötüydü. Tabi aslında kitap bitene kadar tam anlamıyla serinin bittiğinin farkına varamadım. Kitap bitti ve dank etti, bitti yani başka kitap olmayacak, yok yani yok diye düşündüm en başta. Sonra ise hakkında fazla düşünmemeye çalıştım, çünkü böyle çok sevdiğim seriler bitince bir boşluk oluşuyor. Birkaç hafta hayalet gibi ortada dolaşıyorum. Çok alakasız zamanlarda durup kendi kendime bitti ya diyorum. Sonrasındaysa karakterler hakkında kafamda en iyi senaryoyu yazdım ve öylece bıraktım. Çünkü böyle sevdiğim bir seri ve bayıldığım karakterler var, hakkında en iyisini düşünüp öylece bırakmak daha iyi olur diye düşündüm. Yani mesela demişsin ya Leo nereye gidecek, kafamda kendi senaryomu yazdım ve ben seriyi orda bıraktım. Çünkü böyle etkisinden çıkamazsam duygularımın altında ezilcekmiş gibi oluyordum.
    Çok saçma, çocukça gelebilir ama gerçekten bir seriyi çok sevince bitirmesi, etkisinden çıkması zor oluyor. Galiba sana da böyle olmuş, yani seni anlıyorum. Umarım yakın zamanda seri sonrası boşluk hissinden kurtulursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi yapmak cidden mantıklı. Sanırım ben de Leo'nun musmustlu olduğu bir dünyanın hayalini kuracağım. :D

      Sil
  2. Trialls of Apollo yakinda Türkiye de çıkıyor. Rick neredeyse tum karakterleri göreceğimiz sözünü vermiş. Bunun dışında seri bittiğinde ağladım. Ve her kitapta da böyle oluyor. Sadist olma konusu canimi sıkıyor artik. Bob ve Damasen öldüğünde veya Tartarusa dustuklerinde gunlerce ağlamıştım. Acikcasi ben Rick e laf söyletmem ama son kitabi daha harika beklemiştim. Harikaydi zaten o ayri konu. Ama hani 5 kitaptir Gaia uyanacak diye bekliyoruz. Nerede o ihtişamlı savas? Yaklasik 2500 sayfadir uyanan Gaia 5 sayfada tekrar uyudu. Son olimposlu gibi harika bir savas bekliyordum. Her neyse yine de harikaydı. Percy ve Annabeth olmadan bir hayat dusunemiyorum ben. Okudugum ilk fantastik seri PJO ydu.sonra da birakamadim zaten. Onlar benim çocuklarım resmen. Onlarla buyudum. Her neyse hepinizi cok seviyorum. Yaşasın Demigodlar! (Bu arada rickin favori karakteri Leo ama ne yazikki leo yu konu alan bir kitap gelmeyecekmiş. 3. Seri çıktı ya ona da şükür.)

    YanıtlaSil
  3. Ayni zamanda Biraz Percabeth beklemiştim. Ama sonuc JASPER. jasonu zaten sevmeyen biri olarak percynin bu kadar dusurulup jasonun bu kadar yuceltilmesi beni sinir etti. 1. Kitap percy ile ilgiliydi. Bu da böyle olmalıydı. 😣 annabeth kadar güçlü bir kiz piper tarafından sakinlestiriliyor. Olacak sey mi? En guclu iki melez onlar ve onlarin kani dökülüyor. Ama rick jasonu percyden daha yuce gosteriyor. Sinirlendim su an.

    YanıtlaSil